Rapport från idet

Man kan uppenbarligen göra små utflykter trots att man gått i ide.
I onsdags var M och jag och hälsade på G och Findur nere i Falkenberg. Dessvärre är sladden till kameran borttappad så fotona ligger kvar i kameran.
Vi hade i alla fall en trevlig dag, G och M tog sig en ridtur men eftersom jag hade med Skroff valde jag att stanna på gården. Man kan ju ha det sämre än att sitta och läsa  i solen omgiven av islandshästar :-).
Käkade god lunch och sedan puttrade vi bort och hälsade på Krummi som går på naturbete vid havet. En underbar hage och Skroff fick badat även om hon var lite feg.
Tog en sväng förbi en hästaffär där vi shoppade loss, bla hittade jag en jättebra julklapp till syskonbarnen. Pärlor + pärlplattor samt ett datorprogram som konverterar digitala foton till pärlplattemönster. Skroff fick ett vadderat schabrak för halva priset som blev perfekt i hennes bilbur och Bästhästen blev inte heller lottlös.
Dags att styra kosan hemåt, vi lämnade av G hos Finnen igen och stod en stund och tittade på fölisarna. Måste vara underbart att få följa ett föl hela vägen från planerad betäckning till färdig ridhäst.

Idag har jag varit på mammografi, hua. Det var ju egentligen inte så hemskt men det är det där med att träffa folk och att prestera (i det här fallet att ställa sig och klämma in brösten på rätt sätt)… Fick i alla fall svar direkt och allt såg bra ut :-).
Passade på att ta ett prolaktinvärde och ooops, det blir till att gå till doktorn. Sist låg det på 40 någonstans vilket var knappt dubbelt av referensvärdet, nu hade det stigit till över 80. Det är nästan fyra gånger normala värdet med andra ord.
Även om det beror på medicinen så tycker jag allt att det bör utredas, höga prolaktinvärden kan bero på en godartad hypofystumör vilket inte är så kul kanske. Dessutom påverkar prolaktin som sagt humöret så det finns all anledning att få ner det.

Traskar tillbaks till mitt ide fast jag sticker nog ut näsan emellanåt…

En reaktion på ”Rapport från idet

  1. Stick ut näsan så ofta du orkar! 😉 Men det prolaktinvärdet är ju sjukt högt, det låter inte alls bra. Ännu sämre nu än senast. 😦 Få någon att titta på det pronto! Semestertid schemestertid, de får få arslet ur vagnen. 😡

    Kram, Uzie hälsar till Skroffan.

Lämna en kommentar