Lättad?

Baldur har inte var i ögat och efter att ha konfererat med Pia kom vi fram till att det ser likadant ut som när vi var hos veterinären sist. Något har ju hänt med det, förmodligen pga olyckan.
Veterinären får alltså ta en närmare titt än sist.
Såret kladdar fortfarande trots att det är fjärde dagen med antibiotika och det luktar illa så jag får prata med Ale i morgon om det. Förmodar att det kommer att bli förlängning på hans antibiotikakur, sista dosen skall annars tas på torsdag.
Däremot kommer det i princip inget ur dränet så det tar jag nog bort i morgon, det skulle sitta 4-5 dagar.
Har kokat min gamla musbiopseringssax, den har tagit stygn förr. 
Baldur är väldigt snäll när man pillar med honom, nu när det inte gör så ont längre får man tvätta och sätta på vaselin utan att han protesterar nämnvärt.
Men han har tråååkigt! Han är helt klart uttråkad, inte kul att gå omkring ensam i en liten hage.
Idag har han alltså fått spa-dag och blivit allmänt ompysslad och sedan gick jag och min lilla flock på en promenad. B traskade på med ivriga steg och lyckades hitta lite grästuvor här och var att tugga på.
Och Skroff, ja hon skroffade mest omkring men var tämligen ohörsam idag får jag säga.
Det blev en lång dag i stallet men snälla Laila tog kvällsmedicineringen så jag slapp åka ut igen när jag väl var hemma. Tack!